Mgr. Nicola S. Karásková, M.A., PGCE, Dip. RSA, LTCL DipTESOL
Please contact me via email.
We will find on a mutually suitable time.
Barring that, we can meet online.
I
-
Publications
Chapters in Academic Monographs- Karásková, Nicola, 2016. “An Overview of Problematic Features of English Phonology for Czech Learners of English.” In ELT Revisited. Some Theoretical and Practical Perpectives. 1st edition. Spojené králoství Velké Británie a Irska: Cambridge Scholars Publishing. 3-38.
-
Bachelor's and Master's Theses
Koldová, Eliška.
Using Reading Passages for The Description, Measurement, and Remedy of Problematic Word-Final Voiced Consonants Among Czech Undergraduates of English
Použití čtených textů k popisu, měření a nápravě problematických znělých souhlásek na konci slova u českých studentů angličtiny v bakalářském studiuMikeš, Ondřej.
The Use of Aspiration in Czech Undergraduates' English Pronunciation
Použití aspirace v anglické výslovnosti českých univerzitních studentůMatěnová, Radka.
Using the Moodle platform to Practise the Bilabial Approximant /w/ with Czech EFL Learners
Využití platformy Moodle k procvičení bilabiální aproximantní souhlásky /w/ českých EFL studentů
Baťková, Ivona.
Using Audio Exercises to Train Czech EFL Learners in Recognising Words Containing the Monophthong /3:/
Využití poslechových cvičení ke zlepšení schopnosti českých EFL studentů rozpoznávat slova obsahující monoftong /3:/
Svobodová, Markéta.
Assimilation of Voice in Czech Learners of English
Asimilace znělosti u českých studentů angličtinySuccessfully defended supervised theses- Svobodová Markéta | bakalářská práce | 10.7.2024
L1 Interference in Regressive Assimilation of Voice in the Pronunciation of Czech Undergraduate Learners of English - Baťková Ivona | bakalářská práce | 9.7.2024
Using Audio Exercises to Train Czech EFL Learners in Recognising Words Containing the Monophthong /3:/ - Balážová Kristýna | bakalářská práce | 24.4.2023
The Ability of Czech EFL Learners to Recognise and Say the Names of the Letters of the Alphabet - Hanzlová Terezie | bakalářská práce | 29.4.2022
Auditory Discrimination of Disyllabic Homographs Based on Stress Placement - Stejskalová Aneta | bakalářská práce | 30.4.2021
Analysing Mistakes Made by Undergraduates of English in the Transcription of Selected Words - Romančík Ivan | bakalářská práce | 31.7.2020
Using E-Learning to Practise Use of English Exercises with EFL Students - Štrigl Jan | bakalářská práce | 27.7.2020
Discriminating between the major accents of English - Urbanová Kateřina | bakalářská práce | 20.5.2020
The Use of the Phonemic Symbols of English in Selected Schools in the Czech Republic - Kučera Pavel | diplomová práce | 15.4.2019
Usage of Authentic Materials in Practising Listening - Komberec Jaroslav | bakalářská práce | 12.4.2019
The Problem of Liaison for Czech Learners of English - Sedláčková Aneta | diplomová práce | 6.12.2018
Supplementary Materials to Project English 3 and 4 - Bucek Ondřej | bakalářská práce | 30.4.2018
The Problem of Silent Letters in English for Czech Native Speakers - Dufková Andrea | bakalářská práce | 27.4.2018
The Use of Audio Materials to Teach the Pronunciation of Problematic Phonemes of English to Czech Speakers - Tavoda Ondřej | bakalářská práce | 27.4.2018
Strong and Weak Forms of English Grammatical Words - Šplíchal Radislav | bakalářská práce | 28.6.2017
Using ICT for English Pronunciation Teaching - Hladíková Tereza | bakalářská práce | 28.4.2017
Using English Phonemic Symbols to Teach English Pronunciation at Lower Secondary Schools - Vilímová Radka | bakalářská práce | 13.7.2015
An Analysis of the Phonology of Ulster-Scots Accent - Šolcová Naďa | bakalářská práce | 28.7.2014
Florence Nightingale and Her Influence on Nursing Practice - Dorotíková Petra | bakalářská práce | 25.4.2014
Non-Verbal Communication in English Language Teaching to Very Young and Young Learners - Kovačičová Hana | bakalářská práce | 12.12.2012
The Welsh Language: Past, Present and Future - Kroupová Pavla | bakalářská práce | 10.8.2012
An Analysis of the Most Frequent Czech Pronunciation Errors When Speaking English - Pokorná Michaela | bakalářská práce | 29.6.2012
Problems with English Intonation for Czech Learners of English
- Svobodová Markéta | bakalářská práce | 10.7.2024
-
Teaching
Academic Year: 2024/2025Winter SemesterTuesday- KAJ/LI1BE (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 08:50 - 10:25 - KAJ/LI1BE (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 10:40 - 12:15 - KAJ/LI1BE (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 10:40 - 12:15 - KAJ/LI1BE (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 12:30 - 14:05
Wednesday- KAJ/LI1BE (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 08:50 - 10:25 - KAJ/JD5BE (P-P301)
Jazykové dovednosti 5 | 10:40 - 12:15 - KAJ/LI1BE (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 08:50 - 10:25
Thursday- KAJ/JD5BE (P-P301)
Jazykové dovednosti 5 | 12:30 - 14:05 - KAJ/JD5BE (P-P301)
Jazykové dovednosti 5 | 14:20 - 15:55 - KAJ/LI1BE (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 10:40 - 12:15
Friday- KAJ/LI1BE (P-P100)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 10:40 - 12:15 - KAJ/LI1BE (P-P300)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 10:40 - 12:15 - KAJ/LI1BE (P-P302)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 12:30 - 14:05 - KAJ/LI1RS (P-P302)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 12:30 - 14:05 - KAJ/JD3RS (P-P005)
Jazykové dovednosti 3 | 14:20 - 15:55 - KAJ/JD5BE (P-P005)
Jazykové dovednosti 5 | 14:20 - 15:55 - KAJ/LI1BE (P-P006)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 12:30 - 14:05 - KAJ/LI1RS (P-P006)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 12:30 - 14:05 - KAJ/LI1BE (P-P302)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 14:20 - 15:55 - KAJ/LI1BE (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 16:10 - 17:45 - KAJ/LI1RS (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 16:10 - 17:45
Saturday- KAJ/JD3RS (P-P301)
Jazykové dovednosti 3 | 10:40 - 12:15 - KAJ/JD5BE (P-P301)
Jazykové dovednosti 5 | 10:40 - 12:15 - KAJ/JD3RS (P-P301)
Jazykové dovednosti 3 | 12:30 - 14:05 - KAJ/JD5BE (P-P301)
Jazykové dovednosti 5 | 12:30 - 14:05 - KAJ/LI1BE (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 08:50 - 10:25 - KAJ/LI1BE (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 08:50 - 11:25 - KAJ/LI1RS (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 08:50 - 11:25 - KAJ/LI1BE (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 11:30 - 14:05 - KAJ/JD3RS (P-P005)
Jazykové dovednosti 3 | 14:20 - 16:55 - KAJ/JD5BE (P-P005)
Jazykové dovednosti 5 | 14:20 - 16:55
Summer SemesterTuesday- KAJ/JD4BE (P-P301)
Jazykové dovednosti 4 | 08:50 - 10:25 - KAJ/LI2BE (P-P301)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 10:40 - 12:15 - KAJ/UCTB (P-P100)
Úvod do četby textů | 14:20 - 15:55 - KAJ/LI2BE (P-P100)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 12:30 - 14:05
Wednesday- KAJ/JDONM (P-P002)
Jazykové dovednosti | 10:40 - 12:15 - KAJ/LI2BE (P-P301)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 12:30 - 14:05 - KAJ/LI2BE (P-P301)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 08:50 - 10:25 - KAJ/LI2BE (P-P301)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 12:30 - 14:05
Thursday- KAJ/LI2BE (P-P301)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 10:40 - 12:15 - KAJ/LI2BE (P-P301)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 12:30 - 14:05
Friday- KAJ/JD2RS (P-P301)
Jazykové dovednosti 2 | 14:20 - 15:55 - KAJ/JD4BE (P-P301)
Jazykové dovednosti 4 | 14:20 - 15:55
Saturday- KAJ/LI2BE (P-P301)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 10:40 - 12:15 - KAJ/LI2BE (P-P301)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 12:30 - 14:05 - KAJ/JD2RS (P-P301)
Jazykové dovednosti 2 | 14:20 - 15:55 - KAJ/JD4BE (P-P301)
Jazykové dovednosti 4 | 14:20 - 15:55 - KAJ/LI2BE (-)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 12:30 - 14:05 - KAJ/LI2BE (P-P301)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 14:20 - 15:55 - KAJ/LI2BE (P-P301)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 08:50 - 10:25 - KAJ/LI2BE (P-P301)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 10:40 - 12:15 - KAJ/JD2RS (P-P301)
Jazykové dovednosti 2 | 16:10 - 17:45 - KAJ/JD4BE (P-P301)
Jazykové dovednosti 4 | 16:10 - 17:45 - KAJ/LI2BE (P-P301)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 08:50 - 11:25 - KAJ/LI2BE (P-P301)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 11:30 - 14:05 - KAJ/JD2RS (P-P301)
Jazykové dovednosti 2 | 08:50 - 11:25 - KAJ/JD4BE (P-P301)
Jazykové dovednosti 4 | 08:50 - 11:25
- KAJ/LI1BE (P-P301)