Mgr. Nicola S. Karásková, M.A., PGCE, Dip. RSA, LTCL DipTESOL

Thursdays 9:30-10:30
Please contact me via email beforehand.
We can meet in person or via Google Meet.
|
-
Publications
Chapters in Academic Monographs- Karásková, Nicola, 2016. “An Overview of Problematic Features of English Phonology for Czech Learners of English.” In ELT Revisited. Some Theoretical and Practical Perpectives. 1st edition. Spojené králoství Velké Británie a Irska: Cambridge Scholars Publishing. 3-38.
-
Bachelor's and Master's Theses
Koldová, Eliška.
Using Reading Passages for The Description, Measurement, and Remedy of Problematic Word-Final Voiced Consonants Among Czech Undergraduates of English
Použití čtených textů k popisu, měření a nápravě problematických znělých souhlásek na konci slova u českých studentů angličtiny v bakalářském studiuMikeš, Ondřej.
The Use of Aspiration in Czech Undergraduates' English Pronunciation
Použití aspirace v anglické výslovnosti českých univerzitních studentůMatěnová, Radka.
Using the Moodle platform to Practise the Bilabial Approximant /w/ with Czech EFL Learners
Využití platformy Moodle k procvičení bilabiální aproximantní souhlásky /w/ českých EFL studentů
Baťková, Ivona.
Using Audio Exercises to Train Czech EFL Learners in Recognising Words Containing the Monophthong /3:/
Využití poslechových cvičení ke zlepšení schopnosti českých EFL studentů rozpoznávat slova obsahující monoftong /3:/
Svobodová, Markéta.
Assimilation of Voice in Czech Learners of English
Asimilace znělosti u českých studentů angličtinySuccessfully defended supervised theses- Mikeš Ondřej | bakalářská práce | 30.6.2025
The Use of Aspiration in Czech Undergraduates' English Pronunciation - Matěnová Radka | bakalářská práce | 10.12.2024
Using the Moodle platform to Practise the Bilabial Approximant /w/ with Czech EFL Learners - Svobodová Markéta | bakalářská práce | 10.7.2024
L1 Interference in Regressive Assimilation of Voice in the Pronunciation of Czech Undergraduate Learners of English - Baťková Ivona | bakalářská práce | 9.7.2024
Using Audio Exercises to Train Czech EFL Learners in Recognising Words Containing the Monophthong /3:/ - Balážová Kristýna | bakalářská práce | 24.4.2023
The Ability of Czech EFL Learners to Recognise and Say the Names of the Letters of the Alphabet - Hanzlová Terezie | bakalářská práce | 29.4.2022
Auditory Discrimination of Disyllabic Homographs Based on Stress Placement - Stejskalová Aneta | bakalářská práce | 30.4.2021
Analysing Mistakes Made by Undergraduates of English in the Transcription of Selected Words - Romančík Ivan | bakalářská práce | 31.7.2020
Using E-Learning to Practise Use of English Exercises with EFL Students - Štrigl Jan | bakalářská práce | 27.7.2020
Discriminating between the major accents of English - Urbanová Kateřina | bakalářská práce | 20.5.2020
The Use of the Phonemic Symbols of English in Selected Schools in the Czech Republic - Kučera Pavel | diplomová práce | 15.4.2019
Usage of Authentic Materials in Practising Listening - Komberec Jaroslav | bakalářská práce | 12.4.2019
The Problem of Liaison for Czech Learners of English - Sedláčková Aneta | diplomová práce | 6.12.2018
Supplementary Materials to Project English 3 and 4 - Bucek Ondřej | bakalářská práce | 30.4.2018
The Problem of Silent Letters in English for Czech Native Speakers - Dufková Andrea | bakalářská práce | 27.4.2018
The Use of Audio Materials to Teach the Pronunciation of Problematic Phonemes of English to Czech Speakers - Tavoda Ondřej | bakalářská práce | 27.4.2018
Strong and Weak Forms of English Grammatical Words - Šplíchal Radislav | bakalářská práce | 28.6.2017
Using ICT for English Pronunciation Teaching - Hladíková Tereza | bakalářská práce | 28.4.2017
Using English Phonemic Symbols to Teach English Pronunciation at Lower Secondary Schools - Vilímová Radka | bakalářská práce | 13.7.2015
An Analysis of the Phonology of Ulster-Scots Accent - Šolcová Naďa | bakalářská práce | 28.7.2014
Florence Nightingale and Her Influence on Nursing Practice - Dorotíková Petra | bakalářská práce | 25.4.2014
Non-Verbal Communication in English Language Teaching to Very Young and Young Learners - Kovačičová Hana | bakalářská práce | 12.12.2012
The Welsh Language: Past, Present and Future - Kroupová Pavla | bakalářská práce | 10.8.2012
An Analysis of the Most Frequent Czech Pronunciation Errors When Speaking English - Pokorná Michaela | bakalářská práce | 29.6.2012
Problems with English Intonation for Czech Learners of English
- Mikeš Ondřej | bakalářská práce | 30.6.2025
-
Teaching
Academic Year: 2025/2026Winter SemesterTuesday- KAJ/PLI1B (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 08:50 - 10:25 - KAJ/PLI1B (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 08:50 - 10:25 - KAJ/PLI1B (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 12:30 - 14:05 - KAJ/PLI1B (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 14:20 - 15:55
Wednesday- KAJ/PJD5B (P-P301)
Jazykové dovednosti 5 | 08:50 - 10:25 - KAJ/PJD5B (P-P301)
Jazykové dovednosti 5 | 10:40 - 12:15 - KAJ/PLI1B (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 14:20 - 15:55
Thursday- KAJ/PJD5B (P-P301)
Jazykové dovednosti 5 | 12:30 - 14:05 - KAJ/PLI1B (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 10:40 - 12:15
Friday- KAJ/CLI1B (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 08:50 - 11:25 - KAJ/KLI1B (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 08:50 - 11:25 - KAJ/KLI1B (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 15:10 - 17:45 - KAJ/PLI1B (P-P100)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 10:40 - 12:15 - KAJ/KJD5B (P-P301)
Jazykové dovednosti 5 | 15:10 - 17:45 - KAJ/CLI1B (-)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 12:17 - 14:19 - KAJ/KLI1B (H-H37)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 14:20 - 16:55 - KAJ/KLI1B (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 14:20 - 16:55 - KAJ/KJD5B (P-P301)
Jazykové dovednosti 5 | 14:20 - 16:55
Saturday- KAJ/KJD5B (P-P301)
Jazykové dovednosti 5 | 14:20 - 16:55 - KAJ/KLI1B (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 09:40 - 12:15 - KAJ/CLI1B (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 12:30 - 15:05 - KAJ/KLI1B (P-P301)
Lingvistika I: Fonetika a morfologie | 12:30 - 15:05
Summer SemesterTuesday- KAJ/PLI2B (P-P301)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 10:40 - 12:15 - KAJ/PLI2B (P-P301)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 08:50 - 10:25 - KAJ/PLI2B (P-P100)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 12:30 - 14:05
Wednesday- KAJ/PJDOM (P-P005)
Jazykové dovednosti | 07:00 - 08:35 - KAJ/PJD4B (P-P301)
Jazykové dovednosti 4 | 10:40 - 12:15 - KAJ/PLI2B (P-P301)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 12:30 - 14:05 - KAJ/PLI2B (P-P301)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 12:30 - 14:05
Thursday- KAJ/PJD4B (P-P301)
Jazykové dovednosti 4 | 08:50 - 10:25 - KAJ/PLI2B (P-P301)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 10:40 - 12:15 - KAJ/PLI2B (P-P301)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 12:30 - 14:05
Friday- KAJ/KJDOM (P-P002)
Jazykové dovednosti | 11:30 - 14:05 - KAJ/KJD4B (P-P304)
Jazykové dovednosti 4 | 16:10 - 18:45 - KAJ/KLI2B (P-P304)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 09:40 - 12:15 - KAJ/KJD4B (P-P200)
Jazykové dovednosti 4 | 12:30 - 15:05 - KAJ/KLI2B (P-P006)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 16:10 - 18:45 - KAJ/KLI2B (P-P103)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 11:30 - 14:05 - KAJ/KLI2B (P-P006)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 14:20 - 16:55 - KAJ/KLI2B (P-P103)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 08:50 - 11:25 - KAJ/KJD4B (P-P304)
Jazykové dovednosti 4 | 14:20 - 16:55 - KAJ/KJDOM (P-P100)
Jazykové dovednosti | 11:30 - 14:05 - KAJ/KLI2B (P-P007)
Lingvistika II: Fonologie a morfologie | 17:00 - 19:35
Saturday- KAJ/KJDOM (P-P202)
Jazykové dovednosti | 13:20 - 15:55 - KAJ/KJDOM (P-P302)
Jazykové dovednosti | 13:20 - 15:55
- KAJ/PLI1B (P-P301)